Pazartesi-Cumartesi 09:00-19:00 Pazar Kapalı

Rezervasyon Yap

Rezervasyon yapmak bir tık uzağınızda!

Whatsapp İletişim

Hemen İletişime Geç

Pazartesi-Cumartesi 09:00-19:00 Pazar Kapalı

Rezervasyon Yap

Rezervasyon yapmak bir tık uzağınızda!

Periodontoloji ile ilgili görseller.

Dişi çevreleyen yumuşak doku ve periodonsiyumu ilgilendiren diş hekimliği bölümüdür. Tedavi alanında diş eti rahatsızlıkları (gingivitis, periodontitis vb.) diş etini ilgilendiren estetik uygulamalar(gingivektomi, ydr, flep kaydırma işlemleri, diş eti çekilmeleri) frenektomiler(dudak ve dil bağlarının alınması işlemi) yer almaktadır. Kliniğizde diş etini ilgilendiren hastalıklara uygun endikasyonlar koyulup tedavi işlemleri başarı ile gerçekleştirilmektedir.
Diş eti rahatsızlıklarının ilk belirtisi; diş etlerinde meydana gelen kanamalar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kanamalar fırçalama sonrası olabildiği gibi spontan (kendiliğinden) olarak da meydana gelebilmektedir. Diş çevresinde biriken diş taşları ve mdp(mikrobial dental plak) bu kanamaların birincil nedenlerindendir. Erken dönemde yapılan tedaviler ile başarılı sonuçlar alınmaktadır.

Diş taşı temizliği işlemi ne kadar sürer?
Ağız içerisinde mevcut diş taşı birikimine bağlı olarak yarım saat bir saat arası bir sürede işlemleriniz tamamlanmaktadır.

Tek seansta işlemlerim biter mi?
Basit diş taşı temizliği işlemleri tek seansta tamamlanırken ilerlemiş diş taşı varlığı iki veya daha fazla seans sürmektedir.

İşlemler esnasında hassasiyet hisseder miyim?
Genel olarak anesteziye gerek duymadan yapılan işlemlerdir. Fakat hassasiyet olması durumunda lokal anestezi yapılıp ağrısız bir şekilde tedaviye devam edilmektedir.

Dişlerimdeki lekeler diş taşı temizliği ile giderilebilir mi?
Diş üzerinde oluşan lekeler için diş taşı temizliğinden sonra polisaj(parlatma) işlemi yapılmaktadır. Bu işlem ile yüzeysel renklenmelerden kurtulabilirsiniz.

Diş taşı temizliği sonrası nelere dikkat etmeliyim?
Çay, kahve ve sigara gibi renklendirici gıdalardan uzak durulmalı. Dişlerimizin temizliğini diş fırçası ve diş ipi kullanarak sağlamalıyız.

Diş eti çekilmesi nedir?
Diş eti çekilmesi; yanlış fırçalama alışkanlığı(çok sert fırça kullanımı,bastırarak fırçalama), uygun yapılmamış kaplama ve diş dolguları, ileri düzeyde çapraşıklık ve tedavi edilmemiş dental plak ve diş taşları nedeni ile oluşan, diş yüzeyinin açığa çıktığı diş eti rahatsızlığıdır.

Diş eti çekilmesini tedavi ettirmezsem ne olur?
Diş eti çekilmeleri nedeniyle dişlerde hassasiyet oluşabilir. Diş eti çekilmesi ön bölgede oluşursa estetik problemlere yol açabilir.

Diş eti çekilmesinin tedavisi var mıdır?
Evet tedavisi yapılabilmektedir. Diş etini tekrar eski konumuna getirmek ve eski sağlığına kavuşmasını sağlamak için cerrahi olarak işlemler yapılabilmektedir.

Diş eti çekilmesine bağlı dişlerimde hassasiyetler varsa ne yapabilirim?
Dentin hassasiyeti diye adlandırdığımız soğuk-sıcak, ekşi-tatlı veya metal gibi uyaranlara karşı gelişen bu durumlarda tedavi seçenekleri mevcuttur. Diş eti çekilmesinden sonra açığa çıkan diş yüzeyindeki tübüller be mikro kanallar hassasiyete neden olabilir. Bu tübüllerin çeşitli tedavi yöntemleri ile tıkanması hassasiyetin geçmesini sağlayacaktır.

Periodontoloji ile ilgili sorularınızın cevabını bulamadıysanız lütfen bizlerle whatsapp, e-mail veya kliniğimize gelerek iletişime geçiniz. Sağlıklı günler dileriz.

Periodontoloji için randevu almak istiyorsanız lütfen Randevu Al'a tıklayınız

HAYALİNİZDEKİ GÜLÜŞE KAVUŞMAK MI İSTİYORSUNUZ ?

Hayalinizdeki gülüşe kavuşmanızda yardımcı olalım. Aklınızdaki tüm soruları cevaplamamız için lütfen bizlerle iletişime geçiniz.